داستان تکراری زمستان 1397 ! گرما 3 روزه و سرما 1 روزه !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و  وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ، استقرار کم ارتفاعی رو در حوزه مدیترانه داریم که با استقرار پشته القایی این سامانه بر روی منطقه ما و تقویت کم فشار ، شاهد جنوبی شدن سوی جریانات خواهیم بود .

این جریانات جنوبی ، باعث افزایش دما در استان خواهد شد به خصوص روز یکشنبه تا صبح دوشنبه و سایر روز ها هم سرد نخواهد بود . البته این جریانات بعضا خودشونو به صورت مه در برخی نقاط استان خصوصا ساحل نشون میدن . ضمن اینکه وزش باد گرم رو هم داریم خصوصا دامنه ها و بخش هایی از جلگه که احتمال سقوط بهمن دور از ذهن نیست .

اولین موج ارسالی این سامانه از تراز میانی و فوقانی جو ، از بعد از ظهر و شب جمعه تا صبح شنبه به صورت افزایش ابر و احتمال رگبار های پراکنده در برخی نقاط خصوصا ارتفاعات بالادست خواهد بود .

با نزدیک شدن این سیستم ، برای اواخر وقت یکشنبه ، از ارتفاعات و غرب استان افزایش ابر داریم و آسمان استان برای روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری خواهد بود و در برخی نقاط استان خصوصا ارتفاعات و غرب استان به تناوب بارندگی خواهیم داشت .

اما با نفوذ زبانه های پرفشار ، از بامداد و صبح سه شنبه ، از غرب به شرق استان بارش ها تشدید میشن ، وزش باد گاهی نسبتا شدید رو هم خواهیم داشت در برخی نقاط ، کاهش دما و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط که این سیستم اوایل وقت چهارشنبه از شرق استان خارج میشه و در مورد این سیستم طی روز های آتی بیشتر بحث خواهیم کرد .

این سیستم چون با جریانات گرم و مرطوب جنوبی هم همراهی میشه ، در برخی نقاط استان شانس برای رعد و برق و تگرگ هم وجود داره .

دریا هم طی این مدت با موج کوتاه گاهی با افزایش موج ، روز سه شنبه مواج و بعضا توفانی پیش بینی میشه .

انتظار میره اوج بارش های این سیستم در ارتفاعات بالادست و دامنه های غربی ( فعالیت موج غربی ) و همینطور در شرق استان ( حاصل نفوذ زبانه های پرفشار با جریانات شرق سو ) باشه .

 

در زیر هم وضعیت تراز میانی ( سمت چپ ) و فشار سطح زمین ( سمت راست ) رو برای بعد از ظهر سه شنبه ملاحظه می فرمائید :

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای مهرارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا استان ,نقاط ,جریانات ,سیستم ,خصوصا ,میشه ,برخی نقاط ,نقاط استان ,خصوصا ارتفاعات ,ارتفاعات بالادست ,خواهیم داشت ,نقاط استان خصوصا ,داستان تکراری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

واجا دنیای از خوشمزه ها من وتو